Monday, April 8, 2013



Projek Tambun Tapak Chaley Inai Utara

     Assalamualaikum..bertemu lagi kita kali ini..awat tah..gatai tangan nak menaip ..saja la takda pa pembuat..nak tido pun x bule lelap lagi..baik aku sambung crita aku post yang lepas...
   
     Almaklum dah..kayu2 dah bawak balik mai perleh..maka berkecamuk la kayu2 chaley diatas tapak tanah ustad Brahim..berserabut kpala tgk kayu...aku ingat la..tuan tanah lagila pening..memandangkan kenai lama...dari skolah menengah lagi..maka tak berapa segan sangat la aku kat dia..dok pesabag dia saja..sat no..dlam minggu ni nak tambun tapak chaley nie...heheh..ayat penyedap
Selepas seminggu  ..maka bermola la projek tambun tanah..sebab apa lewat tambon..sebab hujan tak berhenti hari2..mana ada orang tambun tanah time hujan...maka dalam 3 hari nie tak hujan maka tak berenti la lori keluaq masuk dok menambon bekas bendang..3 hari proses tambon tanah tapak chaley baru daa siap..adei kopak poket ..bukan mudah kalu nak buat romah..baru nak tambon plk..siap saja tambon terus bang lan & geng tukang ,sukat tapak ikut plan ..mula 2..septik dulu..pakai kok 3 biji 2 lubang tradisional...



Plan dilukis oleh En.Hakimi ..arkitek JKR Perlis..otai lama nie..dia faham apa yang kita nak ..ikut konsep..Siap sukat tanah untuk tapak chaley..proses piling bermola ..piling kayu bakau 9 lubang...20 lubang bermakna 20 tiang tapak chaley..Siap saja.. terus footing plak..Aku menggunakan tiang pagag 1kaki x 1kaki..tiang nie berseni lagi dari buat papan kotak untuk tiang...





Kepala kontrak dok check tapak



Setelah 3 hari..maka keringlah tiang konkrit..tinggal proses seterusnya ..lantai..hmmm..siap duitla kali nie...

tiang pagag siap konkrit

Ok..tunggu post aku seterusnya ..ngantok dah wei...jumpa lagi....Assalamualaikum.....







No comments:

Post a Comment