Saturday, January 21, 2012

ORKID



 Orkid Hybrid Dan Orkid Spesies

   Dah lama aku plan nak tulis bab orkid nie..hobi baru aku.....sebelum nie aku memang tak berkenan langsung kalau sebut orkid..sebabnya apa..sebab aku tak minat dengan spesies berbunga nie..kedua lambat membesar dan makan kos untuk penuh satu rumah..




      Satu hari aku telah ditawarkan dengan dengan selori orkid berbagai spesies jenis orkid.... orkid hybrid dan orkid spesies.orkid spesies ni,orkid hutan la...sempoi...tuannya bagi free saja...adei..macam tak percaya la plak..alasannya mahu pindah ke rumah baru dan tak larat nak menjaganya dah...,dengan semangat berkobar2..aku gagah jgk sewa lori Pak Bakag walaupun lori nya lampu sebelah saja..
..dengan bantuan rakanku Amin ...cikgu muzik..nasib badan la engko..datang time tak kena gaya..kena la tolong angkut orkid atas lori...di sini adalah beberapa foto yang sempa aku shoot pasai orkid dari jam 6 sampai 8 malam,baru settle..memang berbaloi ..penuh sekejap saja rumahku dengan spesies orkid..kesayangan aku nie...




Kepala naga....



No comments:

Post a Comment